Mammatanker

gullgutten

 

Jeg syns ikke det er mange år siden jeg så deg for første gang. Nyfødt og nydelig i mammas armer, og nå skal du flytte. 17 år gammel forlater du redet, muligens ikke for godt, men allikevel.

I 3 år har du målrettet jobbet mot 1 mål. Stavanger offshore tekniske skole i Stavanger. Du har vært utrolig dyktig og når du gikk ut fra Croftholmen som en av to av de beste elevene, var jeg veldig stolt av deg. Du har hele tiden visst hva som måtte til og du har jobbet mot målet ditt. Jeg ble glad den dagen du sa : Tusen takk mamma for at du alltid har sagt at det er viktig med skole, viktig med utdannelse og at du har pushet meg frem og støttet meg og hjulpet meg. De ordene vil jeg ta vare på, de betyr mye.

Jeg har alltid vært streng i forhold til fravær. Her har ingen fått være hjemme om man ikke har hatt feber eller kastet opp, men det har også betydd null fravær for din del, noe som kan være godt å ta med seg videre. Arbeidsgivere ser like mye på fravær som på karakterer og det har du lært deg.

Når jeg nå skal slippe taket i deg og la deg prøve dine egne vinger, vet jeg du er klar. Vingene har vokst seg sterke og du kommer til å fly fint, kanskje litt lavt og litt vinglete i starten, men det vil ikke ta lange tiden før du får følingen med det å fly og du vil ha kontroll. Kanskje du stuper et par ganger, men da vil jeg være der å hjelpe til om du vil, eller du kan velge å stable deg på bena, lære av feilen din og ikke gjøre det igjen. Det er ditt valg kjære Thomas.

Selvfølgelig vil jeg være engstelig, jeg hadde ikke vært en ekte mamma om jeg ikke ville vært det, men jeg har tro på deg og nå er alt opp til deg. DU er den eneste som kan nå ditt mål og driter du deg ut er det kun deg som det går utover. Du vet hva som skal til for å få lærlingeplass og du vet hva som skal til for å få deg jobb, vis nå hva du er laget av og vis nå at det var riktig å flytte vestover.

Mammahjertet mitt vil alltid være der for deg, og du vil få besøk. Det vil bli stille i huset når du drar. Det jeg vil savne mest er all den gode praten vi har du og jeg, ertingen din, humoren din, alle dine randomfacts som kommer over middagsbordet. De kan handle om alt fra menneskekroppen, til stjerner og planeter, til musikk eller til historie. Ting du plukker opp når du sitter på youtube og ser professorer holder lange foredrag på engelsk. Du er en smarting Thomas, du har masse kunnskap og du deler den gjerne med deg, det er en god egenskap. Du elsker musikk og moro og vennene dine setter du høyt. De prioriterer du så fort du har anledning.

Du vil bli savnet, men heldigvis så ses vi innimellom 🙂 Jeg er stolt av deg. Masse lykke til i Stavanger.

Klemmer fra mamma

Categories: Barna mine | 9 kommentarer

Innleggsnavigasjon

9 thoughts on “Mammatanker

  1. Kjære lille venn.
    Det er alltid litt merkelig når dunungen blir stor og skal bruke vingene helt på egenhånd. Jeg regner med at Thomas har så god ballast og så fine flyveferdigheter at det vil gå godt.
    Litt humpete kan nok ferden bli, da er det viktig å ha et mammahjerte å komme til.
    Lykke til Thomas og sørg ikke for mye, da. Jeg har ikke så mange råd, men ett kan jeg gi. For de aller fleste vil hjem være der hvor mamma er i lang, lang tid. Da er du der.
    Ha en flott dag og så håper jeg at helsen retter seg 🙂
    Mormorklem 🙂

    • Åh takk for gode mormor-ord 🙂 De trengs når man selv ikke har en mormor og jeg ikke en mamma, da er du en god erstatning 🙂
      Jeg sørger nok en liten stund, så skal jeg ikke det mer 🙂 🙂

      Stor klem

  2. anonym

    Lille venn, dette er en del av naturen…ungene begynner å forlate redet…enten du liker det eller ei 🙂
    Trøst deg med at han kommer til en fin by, et godt student-miljø, og forhåpentligvis får han en fantastisk fin tid i byen vår!
    Og så er det jo ikke så veldig langt for deg når du vil besøke….eller han vil hjem til mors kjøttkaker 😉
    Dette går bra, og gutten (ungdommen) vil nok trives med å stå på egne ben, og oppleve noe nytt.

    Ha en fin dag, og ikke fortvil.

    PS! Håper det står bra til med deg?
    klem

    • Klart det kommer til å gå fint 🙂 men samtidig så er det rart å slippe han. Nå, noen dager etter er alt vel og bra. De har kommet seg på plass, har verdens søteste hybelvertinne og de storkoser seg. I dag startet skolen og de har også vært å trent.
      Stavanger er jo superflott 🙂 🙂
      Nei , ikke bra, men det går 🙂

      • anonym

        Høres bra ut, tror nok de skal få det fint her i byen 🙂
        Og ja, stavanger er en flott by, på alle måter!

        Ikke bra? Hmmm…du vet du bare kan sende en mail, om du føler for det…
        klem

  3. Mammahjertet er det største skattekammeret. 🙂

  4. Legger igjen en liten klem 🙂

  5. Og en til 🙂

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

Thomas Lønn

Et studieår i Vietnam og Ghana

HLNE

21 år gammel jente som trenger et sted å sortere tanker og følelser.

Erlend Elias

Stylist, make-up artist og foredragsholder, standUp show, Tv.

Som dagene går.....

mine tanker til deg

annesofiesblogg

mine tanker til deg

Bloghog.no

mine tanker til deg

Bare min!!!

En reise på godt og vondt....

TriGisle

mine tanker til deg

STJERNESTØV

Politikk, religion, foto, sport og litt til

Jorunn's WP

Mye rart i hodet, men får det ikke på skjermen via tastaturet

LillyCraft

I used to be in the past, but I'm not living there anymore

kontrovers.no

mine tanker til deg

Bloghog.no

mine tanker til deg

Lykkeliten

mine tanker til deg

Bjørnehiet

Hulebjørnens klan

Moseplassen

mine tanker til deg

Mormors klagemur

Med rett til å klage

