Kjære alle sammen

Som dere leste på innlegget Status så fikk jeg informasjon fra legen om alt som kunne skje og dere leste også at jeg gråt og var fortvilet.

Nå skjedde det som IKKE skulle skje. Jeg har fått dødsdommen. Servert mitt i trynet. Pang!

En slik operasjon som jeg skulle hatt startet alltid med lapraskopi for å sjekke at det ikke finnes spredning i magen/buken. Dessverre fant de spredning mot bukhinnen hos meg og operasjonen ble avbrutt etter bare to timer. De fant også dødt vev rundt forbi noe som betyr at jeg har hatt spredning etter oppstart av cellegift. Man kan da ikke operere fordi man må settes på cellegift igjen.

Men all den tid jeg har operasjonshull må jeg vente i to uker. Jeg trodde da at jeg kunne få denne operasjonen etter ny cellegift men så enkelt er det ikke, og spør meg ikke hvorfor. Jeg skjønner ikke alt.

Men jeg ba legen om å være ærlig og jeg har veldig dårlige prognoser. Fra å være en pasient som stod på listen over de som kan opereres står jeg nå på listen over palliativ behandling. Altså lindrende behandling så lenge jeg kan. Og ingen vet hvor lenge det er.

Det finnes et lite halmstrå og det er en type operasjon som aldri har vært utført i Norge før, men det er ikke et tilbud jeg har fått men de har lovet å kanskje ta det opp til vurdering. Da fjerner de hele magesekken og bukhinnen, heller varm cellegift i buken som skal ligge der noen timer. Såkalt Sugarbakerbehandling. Denne behandling er så risikofylt at jeg fikk beskjed om at alle sår og skjøter kan sprekke og at man ikke gav noen som helst garantier for overlevelse.

Slik jeg står i dag så blir jeg altså ikke frisk. Egentlig så er det bare snakk om tid og at jeg skal ha det godt i den tiden jeg får lov å være her.

Som alle forstår har jeg og familien min et helvete i disse dager og vi må ha litt tid på oss til å fordøye dette. Det var ikke slik det skulle bli.

Jeg har grått meg tom for tårer, og jeg totalt utslitt. Kampviljen kommer nok tilbake men akkurat nå er jeg ufattlig lei meg, forvirret og redd. Jeg skal altså dø. Ikke bli bestemor ikke se barna mine vokse opp. Jeg skal planlegge begravelsen min. Jeg skal faktisk dø……………faen.

Så nå er jeg hjemme igjen og det var ikke slik det skulle bli 😦

Categories: Livet mitt | 17 kommentarer

Innleggsnavigasjon

17 thoughts on “Kjære alle sammen

  1. Hjertet sank ned i magen, og jeg er tom for ord. Skulle gjerne sagt noe som tok vekk noe av skrekken, og vet de ordene ikke finnes. En klem er det jeg kan gi.

  2. Mormor

    Kjære lille venn.
    Ingen ord kan uttrykke det jeg vil.
    Klem 🙂

  3. Jeg har fulgt med på innleggene dine og holdt meg oppdatert. Det gjør meg ekstra vondt å lese denne siste. Har hele tiden krysset fingrene for deg og håpet på gode nyheter.
    Mirakler har skjedd før, det er lov å håpe på at det skjer igjen.

    Tankene er hos deg og sender deg en lang og god klem!!

  4. Hege

    Dette var veldig trist å høre Rita, ble lei meg jeg. Ikke så mye man kan si,ord blir fattige, men tenker masse på deg og dine. Sender varme tanker og klemmer❤️❤️

  5. Reidun

    åh nei dette er ikke mulig… nå får jeg si som de andre her at nå blir ord fattige.. og dette som jeg trodde ville ordne seg.. nei nå renner tårene her og jeg føler med deg og dine. dette er jo helt forferdelig. men det er lov å håpe selv om det kanskje ikke er så lett akkurat nå.. tenker såå mye på dere nå, for en tøff tid dere har nå.. masse varme tanker og klemmer fra meg ❤

  6. Til dere alle <3<3<3

  7. Ingjerd Lid

    Uff å uff nå ble jeg riktig lei meg Rita veldig lei meg .Jeg snakket tidligere for deg om en behandlingsform de bruker på Cuba på tilfeller som dine .Det koster litt , men er hvert å prøve , de fleste med denne kreftformen har 99% for å bli bra .Leste om det i et eller annet tidsskrift .Men søk på nett , det står der også .Det går altis ann å prøve .Uff måtte bare nevne det igjen for deg , da jeg ønsker deg bare alt godt , klem :)))

  8. Alida

    Så utrolig trist å høre Rita, har ikke ord… Sender gode tanker og varme klemmer til dere hele gjengen!!

  9. Nei, det var ikke slik det skulle være 😦
    Sender gode tanker og mange klemmer og håper på mirakler ❤
    klem 🙂

  10. Rita Fjærli Teigen

    Hei på deg vennen . Dette var skikkelig vondt å lese. Tårene triller, 😢og ord blir så utrolig fattig i denne sammenhengen. Tenker på dere alle sammen i denne tiden. Sender deg mange klemmer.

  11. hilde andersen willert

    Kjære Rita, dette var veldig vondt å lese. Klarer ikke å skrive så mye akkurat nå. Tenker på deg og sender deg klemmer.

  12. Gjertrud

    Ord blir umulige. Lev alt du kan! Tankene mine går til deg og dine, Rita.

  13. Fryktelig trist, kjære Rita. Tårene triller her også.
    Jeg finner ikke ord nå, men sender deg alt jeg har av varme tanker , trøst og oppmuntringsklemmer. ❤ ❤

  14. Oggi

    Kjære kjære Rita…

    Hvem du er vises i dine tekster. Du er et bunnsolid og varmt menneske… og det er vondt å lære om det du opplever og går gjennom nå.

    Din åpenhet og vilje står det respekt av!

    Jeg har ikke ord for tristheten jeg føler for deg og dine i deres situasjon…

    «Vi tenker så ofte at vi har funnet svaret, men sannheten forandrer seg hele tida. Det er ingen mening i tilværelsen. Selvfølgelig er det ikke det.»

    Jeg synes de ord sier så mye om det jeg tror du kjenner i dag…

    Men alt som skjer i livet, det skjer jo … Vi får kastet ting på oss, som vi må håndtere. Det er så ondsinnet tilfeldig, så meningsløst… og forferdelig urettferdig.

    «Hvis du ønsker å bevare din hemmelighet, pakk den opp i åpenhet.»
    …takk for at du deler, Rita

    Kjenner du min klem 🙂

  15. Dere gjør meg så godt kjære alle. Ordene varmer hjertet mitt og jeg setter stor pris på dere alle og jeg får styrke av dere. Så tusen takk alle ♥♥♥♥♥♥♥♥

  16. Jeg ble helt stum her da jeg leste i morges, så det tok litt tid innen jeg kommenterte. Som de andre sier, det finnes ikke ord for å trøste deg. Føler så med deg og dine. Håper virkelig de kan finne en vidundrekur til deg. Det er så vanskelig å takle sånne beskjeder. Men jeg tror ikke du mister motet. Ta deg en stor Synessyndpådegselvdag og så slåss du videre. Gode tanker kommer din vei. Klem 🙂

  17. Instagramvenn

    Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal skrive, kjære deg. Det blir bare mange bokstaver satt sammen til noe, et eller annet som jeg har lyst til å gi deg. Takk for at du deler, – jeg har ikke vært så flink til å kommentere, men jeg har lest og sendt deg gode tanker og klemmer. Sterke, vakre, modige menneske, – jeg sender deg mange gode tanker, og ser for meg at den kreften bare svinner bort i kraften fra alle kjærighetsfulle tanker og kommentarer du har fått. God klem til deg, Rita.

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

Thomas Lønn

Et studieår i Vietnam og Ghana

HLNE

21 år gammel jente som trenger et sted å sortere tanker og følelser.

Erlend Elias

Stylist, make-up artist og foredragsholder, standUp show, Tv.

Som dagene går.....

mine tanker til deg

annesofiesblogg

mine tanker til deg

Bloghog.no

mine tanker til deg

Bare min!!!

En reise på godt og vondt....

TriGisle

mine tanker til deg

STJERNESTØV

Politikk, religion, foto, sport og litt til

Jorunn's WP

Mye rart i hodet, men får det ikke på skjermen via tastaturet

LillyCraft

I used to be in the past, but I'm not living there anymore

kontrovers.no

mine tanker til deg

Bloghog.no

mine tanker til deg

Lykkeliten

mine tanker til deg

Bjørnehiet

Hulebjørnens klan

Moseplassen

mine tanker til deg

Mormors klagemur

Med rett til å klage

